Vragen?
+ 32 9 376 14 11

Ineke en Anthony: garage De Mey

De beste families kennen tegenslagen en verlies. Dat is bij een familiebedrijf zoals BMW S. De Mey en Zonen niet anders. De BMW-garage bestaat zestig jaar. Intussen staat de derde generatie aan het roer. Zaakvoerders Anthony De Mey en zijn echtgenote Ineke Vanhauwenhuyse kunnen, net als de vorige generaties van het familiebedrijf, rekenen op Huysman Verzekeringen als trouwe partner.

Het is een drukke ochtend bij BMW S. De Mey en Zonen in Maldegem. Klanten schuiven aan voor het jaarlijks onderhoud van hun wagen. Enkele medewerkers hebben zich ziek gemeld en dus valt zaakvoerster Ineke Vanhauwenhuyse in waar ze kan. Door allerlei wijzigingen in de dagelijkse leiding van de garage, zaten zij en haar echtgenoot twee jaar geleden samen met Huysman Verzekeringen om hun verzekeringspakket te overlopen. “Dat was toen op eigen initiatief”, vertelt Ineke. “Katie, die onze dossiers en contracten behandelt, volgt het ook goed op. Ze geeft ons feedback wanneer andere formules voordeliger zijn.”

Voorjaarstorm

Garage De Mey en Zonen kende de voorbije jaren wat pech. “We hadden een hele reeks inbraken waardoor we op een soort zwarte lijst voor verzekeraars terecht kwamen”, zegt Ineke. “Met Huysman hebben we een persoonlijk contact en een echte vertrouwensband. Zij hebben onze groei meegemaakt en wij die van hen. We voelen ons comfortabel om hen deze schadegevallen toe te vertrouwen en om de controle los te laten. We kunnen als zaakvoerders niet alles zelf doen.”

In april 2019 werd het Meetjesland getroffen door een felle storm. De schade was groot in de hele regio. Ook bij BMW De Mey en Zonen waren er problemen. De panelen van het gebouw werden door de hevige wind losgerukt en kwamen op de glazen koepel terecht. Enorme schade was het gevolg. “Gelukkig waren er geen mensen aanwezig op dat moment”, zegt Ineke. “Ook onze wagens bleven gespaard. Dan pas merk je het belang van je goed te verzekeren. Het dossier werd meteen opgestart. De onderhandelingen over de terugbetalingen en herstelling van de schade lopen momenteel nog verder. Huysman Verzekeringen volgt dit gelukkig in onze plaats allemaal op.”

Kleinere accidentjes

Niet enkel voor grote schade doet de BMW-garage beroep op de verzekeringen van Huysman. “Soms veroorzaakt een mechanieker schade aan een wagen. Of bezeert hij zich in het atelier en krijgt hij bijvoorbeeld iets in zijn oog. We hebben 38 werknemers in dienst en arbeidsongevallen gebeuren nu eenmaal”, vertelt de zaakvoerster. “Je hebt je verzekering absoluut nodig voor zulke zaken. Je moet er op kunnen rekenen en dat is bij Huysman Verzekeringen zeker het geval. Ook de opvolging hiervan verloopt vlot.”

Binnenkort breidt de garage uit met een nieuwe vestiging in Knokke. “Net als Huysman zijn we in volle groei”, besluit Ineke Vanhauwenhuyse. “Beide beschikken we over de nodige ervaring en kennis in onze vakgebieden. Zij rekenen op de juiste mensen binnen hun sector en daardoor kunnen wij ons volledig focussen op de onze. Een goede service, dat is zowel voor verzekeringen als voor auto’s belangrijk.”

Deze website maakt gebruik van cookies, voor meer info:Ons privacybeleid